جراحی انحراف بینی در تهران

فهرست مطالب

بینی ممکن است به دلایل مختلفی نظیر وارد شدن ضربه ، ژنتیک و عدم تقارن به صورت مادرزادی دچار انحراف شود. بسیاری از بیمارانی که به مشکل انحراف بینی دچار هستند و از آن رنج می برند ، بعد از مراجعه به پزشک ، جراحی زیبایی بینی در راستای درمانی یا جراحی انحراف بینی برای درمان به آن ها پیشنهاد داده می شود. دکتر مریم رومیانی ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در تهران ، بعد از معاینه و بررسی آزمایش ها برای اصلاح این مشکل تکنیک مناسبی را برای بهبود عملکرد بینی به کار می گیرد. بیماران در صورت تمایل می توانند همزمان با برطرف کردن مشکل انحراف ، عمل زیبایی نیز انجام دهند. در ادامه به بررسی جامع این موضوع می پردازیم.

 

جراحی انحراف بینی - دکتر مریم رومیانی در تهران

 

ضرورت انجام جراحی انحراف بینی چیست؟

درصد زیادی از افراد به انحراف تیغه سپتوم بینی دچار هستند اما میزان انحراف در همه افراد یکسان نیست. افرادی که انحراف بینی آن ها شدید است و دچار مشکلاتی نظیر تنفس سخت از راه دهان ، سردرد های مداوم ، عفونت سینوس ، خرو پف و یا آپنه خواب و غیره می شوند. در چنین مواردی انجام جراحی انحراف بینی در تهران ، ضرورت پیدا می کند.

عمل انحراف بینی چگونه انجام می شود ؟

  • با توجه به شدت انحراف ، این جراحی ممکن است بین 30 الی 90 دقیقه زمان ببرد.
  • به صورت معمول عمل انحراف بینی به صورت سرپایی انجام می شود و بیماران در همان روز بعد از عمل مرخص خواهند شد.
    با توجه به شرایط بیمار این عمل می تواند با بیهوشی و یا بی حسی موضعی همراه با داروی آرام بخش انجام شود.
  • برای انجام جراحی سپتوپلاستی ، بهترین جراح بینی در تهران ، ونک ، با ایجاد یک برش به تیغه بینی دسترسی پیدا می کند. سپس پوست روی تیغه بینی را بالا می برد و سپتوم بینی کج شده را در موقعیت اصلی خود قرار می دهد.
  • طی جراحی انحراف بینی ، هر نوع غضروف و قطعات استخوانی اضافی برداشته می شود.
  • آخرین مرحله این عمل ، تغییر دادن موقعیت غشای مخاطی است.

از کجا بفهمیم انحراف بینی داریم ؟

از سوالات متداول بسیاری افراد که در رابطه با انحراف بینی پرسیده می شود این است که از کجا متوجه شویم که انحراف بینی داریم ! در صورتی که به علائم زیر دچار هستید ممکن است انحراف بینی داشته باشید و برای بررسی بیشتر لازم است به دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید. بهترین دکتر سپتوپلاستی در ونک تهران ، بعد از معاینه ساختار داخلی بینی می تواند انحراف را تشخیص دهد. در مواردی برای بررسی بیشتر ممکن است عکس سی تی اسکن تجویز شود.

آشنایی با دکتر رومیانی بهترین جراح انحراف بینی در تهران

اگر به دنبال بهترین جراح برای اصلاح انحراف بینی خود هستید ، دکتر مریم رومیانی یکی از بهترین ها برای این پروسه زیبایی و درمانی است. چراکه با سال ‌ها تجربه و تخصص در زمینه جراحی بینی با وجود تعداد متعددی از مراجعین ، ایشان توانسته ‌اند رضایت بسیاری از بیماران خود را جلب کنند. دکتر رومیانی با استفاده از تکنیک‌ های پیشرفته و دانش روز، عمل انحراف بینی را با دقت و مهارت بالا انجام می ‌دهند بنابراین می توانید با خیالی آسوده به ایشان مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که جراحی انحراف بینی می ‌تواند مشکلاتی نظیر تنفس دشوار و عدم تقارن ظاهری ایجاد کند. با مراجعه به بهترین جراح بینی تهران دکتر مریم رومیانی ، می ‌توانید از نتایج مطلوب و بهبودی سریع‌ تری بهره‌ مند شوید. دکتر رومیانی با ارائه مشاوره‌ های کامل قبل از جراحی و پشتیبانی پس از عمل ، تمامی نیازها و نگرانی ‌های بیماران خود را در نظر می ‌گیرد تا بهترین نتایج ممکن را برای آنها فراهم کند.

علائم انحراف بینی چه می باشد ؟

  • اختلال در تنفس
  • خونریزی از بینی به صورت مداوم
  • وجود ترشحات بسیار در پشت حلق
  • خر و پف کردن در هنگام خواب
  • ایجاد مشکلاتی در سینوس ها

جراحی بینی پهن با انحراف و افتادگی نوک بینی با دکتر رومیانی

اقدامات قبل و بعد از جراحی سپتوپلاستی توصیه های دکتر رومیانی

  • ممکن است پزشک از شما بخواهد مصرف برخی داروها را به مدت 2 هفته قبل و بعد از عمل انحراف بینی ، قطع نمایید. این داروها شامل برخی ویتامین ها و داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون می باشد. مصرف این داروها ریسک خونریزی در حین عمل جراحی را بالا می برد به همین دلیل لازم است مصرف آن ها برای مدتی قطع شود.
  • در صورتی که سابقه نارسایی خونی و یا حساسیت دارویی دارید ، لازم است حتما به بهترین جراح انحراف بینی تهران ، اطلاع دهید.
  • همانطور که اشاره شد این جراحی می تواند با بی حسی موضعی و یا بیهوشی انجام شود. اما در بیشتر موارد جراحی انحراف بینی تحت بیهوشی عمومی انجام خواهد شد به همین دلیل لازم است بیمار 8 الی 12 ساعت قبل از عمل چیزی میل نکند. زیرا لازم است برای عمل جراحی ، ناشتا باشید.
  • بیهوشی تا چند ساعت موجب خواب آلودگی می شود به همین دلیل لازم است حتما با یک همراه برای عمل بینی خود مراجعه نمایید. زیرا به دلیل اثرات داروی بیهوشی امکان رانندگی کردن بعد از عمل وجود ندارد.
  • داخل بینی بیمار بعد از انجام عمل ، به منظور کنترل خونریزی ، پانسمان یا تامپون قرار داده می شود. بعد از گذشت 2 الی 3 روز لازم است به مطب بهترین دکتر انحراف بینی تهران ، مراجعه نمایید تا پانسمان داخل بینی خارج شود.
  • برای مدتی بعد از عمل لازم است برخی حرکات و فعالیت های خود مانند دویدن ، ورزش کردن را محدود نمایید. انجام این فعالیت ها موجب افزایش فشار خون شده و به همین دلیل می تواند تورم بینی را افزایش داده و یا منجر به خونریزی شدید از بینی شود.
  • توصیه می شود در هنگام استراحت و یا خوابیدن سر خود را بالاتر از قفسه سینه نگه دارید و برای این کار از 2 بالش در زیر سر کمک بگیرید. این کار می تواند از تشدید کبودی و ورم جلوگیری کند.
  • از خارج کردن ترشحات داخل بینی و فین کردن به مدت 7 روز خودداری نمایید.
  • توصیه می شود لباس های دکمه دار و جلو باز بپوشید تا موقع تعویض لباس ، فشاری به بینی وارد نشود.

چگونه بهترین جراح انحراف بینی را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک جراح بینی خوب جهت سپردن جراحی انحراف بینی به دست او ، مستلزم به کار گرفتن دقت عمل بسیار بالا می باشد. در طول این جراحی قرار است با کار کردن روی چارچوب بینی ، انحراف موجود در سپتوم که اختلالاتی را در شکل ظاهری بینی و عملکرد آن یعنی تنفس به وجود آورده است ، درمان شود. از همین رو جراحی دارای حساسیت بسیار بالایی می باشد و لازم است انجام آن به دست یک جراح بینی بسیار ماهر که در زمینه درمان ایرادات ساختاری بینی ، از تبحر لازم برخوردار است ، انجام شود.

مشاهده نتیجه جراحی انحراف بینی 

آیا ممکن است انحراف بعد از عمل بینی باقی بماند؟

بله ، ممکن است انحراف بینی بعد از عمل همچنان باقی بماند و کاملا بهبود پیدا نکند ، هرچند که این اتفاق نادر است. عمل جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی با هدف اصلاح انحراف تیغه بینی انجام می ‌شود تا مشکلاتی مانند تنفس دشوار و ناهماهنگی ظاهری بینی را برطرف کند. با این حال ، عوامل مختلفی می‌ توانند باعث باقی ماندن انحراف بعد از عمل شوند.

یکی از این عوامل ، نوع و شدت انحراف بینی است که ممکن است به طور کامل قابل اصلاح نباشد. همچنین ، انتخاب جراح با تجربه و ماهر در تهران نیز نقش مهمی در نتیجه عمل دارد. عدم رعایت توصیه‌ های پس از عمل ، مانند عدم استفاده از گچ و پانسمان به صورت صحیح یا وارد کردن ضربه به بینی ، می ‌تواند باعث تغییر شکل و بازگشت انحراف شود. در برخی موارد ، ممکن است نیاز به عمل‌ های تکمیلی باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

عوارض عمل انحراف بینی چه می باشد ؟

در این رابطه باید گفت در صورتی که برای انجام این عمل ، بهترین دکتر متخصص گوش و حلق و بینی تهران ، که مهارت و توانایی بسیاری در زمینه عمل جراحی بینی دارد را انتخاب نمایید ، احتمال بروز هرگونه عارضه جدی به صفر خواهد رسید. تورم ، کبودی ، خونریزی و درد بعد از جراحی از عوارض طبیعی عمل بوده و بعد از مدتی از بین می رود به همین دلیل نیازی به نگرانی درباره این موضوع نیست. با انجام مراقبت های بعد از عمل بینی می توانید این عوارض را کنترل نمایید و به بهبودی سریع تر بعد از جراحی کمک کنید.

آیا جراحی انحراف بینی درد دارد ؟

همانطور که توضیح داده شد برای انجام این عمل بیمار بیهوش می شود به همین دلیل بیمار دردی را احساس نخواهد کرد. بعد از عمل انحراف بینی و با از بین رفتن اثر بی حسی ممکن است درد خفیفی را احساس نمایید که برای کنترل این درد مسکن هایی توسط پزشک تجویز می شود. در صورت کلی میزان این درد شدید نبوده و قابل تحمل می باشد.

آیا انحراف تیغه بینی باعث کجی بینی می شود ؟

به تیغه بینی سپتوم نیز گفته می شود. در برخی موارد ممکن است کجی و انحراف سپتوم بینی موجب کجی بینی شده و باعث شود سوراخ های بینی نامتقارن به نظر برسند. بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است. گاهی برای اصلاح انحراف این مشکل لازم است در طی جراحی انحراف بینی غضروف های نازک و استخوان ها شکل داده شده و در موقعیت جدیدی قرار بگیرند تا کجی بینی اصلاح شود.

جراحی انحراف بینی - دکتر رومیانی

آیا بیمه هزینه عمل انحراف بینی را تحت پوشش قرار می دهد ؟

وجود هر مشکلی در بینی مانند شکستگی ، انحراف بینی که موجب اختلال در می شود ، در صورتی که برای درمان این مشکلات جراحی بینی با هدف اصلاح و برطرف کردن مشکلات تنفسی انجام شود ، هزینه این جراحی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. اما در صورتی که همزمان با روند درمانی ، عمل زیبایی نیز انجام شود ، بیمه هزینه های آن را تحت پوشش قرار نخواهد داد.

نتیجه نهایی بعد از عمل سپتوپلاستی

به مرور و با گذشت ماه ها ، تورم بینی کاهش پیدا می کند. 20 تا 30 درصد تورم در 3 هفته اول بعد از جراحی انحراف بینی کاهش پیدا کرده و 50 الی 60 درصد تورم در طی 6 هفته از بین می رود. مقدار کمی از تورم باقی می ماند که بعد از یک سال به صورت کامل فروکش می کند.

جراحی انحراف بینی و سینوزیت

سینوس ها حفره هایی هستند که از هوا تشکیل شده اند و در بخش های مختلفی از صورت قرار دارند. انحراف تیغه سپتوم بینی می تواند منجر به خارج شدن مخاط از سینوس ها و ورود آن ها به سوراخ های بینی شود و این موضوع می تواند باعث رشد باکتری ها و عفونت و التهاب در سینوس ها شود. مشکل سینوزیت در بسیاری از افرادی که انحراف بینی شدید و یا پولیپ بینی دارند ، دیده می شود.

عمل انحراف بینی و پولیپ

انحراف تیغه بینی موجب تنگی یکی یا هر دو سوراخ بینی و همچنین مسدود شدن راه تنفسی بینی می شود به همین دلیل مشکلات تنفسی شدیدی را در افراد ایجاد می کند. در صورتی که افراد همزمان با انحراف پولیپ بینی نیز داشته باشند ، این گرفتگی و مسدودی بیشتر خواهد شد. بنابراین باید گفت پولیپ و انحراف دو مشکل جدی هستند که می توانند تنفس را با مشکل مواجه کنند. بنابراین لازم است برای برطرف کردن این مشکل حتما به پزشک مراجعه نمایید تا در صورت لزوم جراحی انحراف بینی برای درمان انجام شود.

عمل انحراف بینی همزمان با جراحی زیبایی – سپتورینوپلاستی

برخی بیماران که از ظاهر و فرم بینی خود رضایت ندارند تصمیم می گیرند همزمان با درمان انحراف بینی ، عمل زیبایی بینی نیز انجام دهند تا بینی آن ها در تناسب با سایر اجزای صورت باشد و اعتماد به نفسشان نیز افزایش پیدا کند. به انجام همزمان این دو عمل در اصطلاح پزشکی سپتورینوپلاستی گفته می شود. انجام این عمل موجب بهبود کیفیت خواب ، بهبود تنفس و کاهش عفونت سینوسی شده و علاوه بر آن مزیت های زیبایی را نیز دارا می باشد. با انجام این عمل می توانید بینی زیبا و بدون انحراف داشته باشید.

جراحی انحراف بینی بدون زیبایی

در صورتی که هدف از عمل بینی تنها برطرف کردن مشکلات مربوط به عملکرد تنفسی بینی باشد و با هدف درمانی انجام شود ، هیچ تغییری در ظاهر بینی ایجاد نخواهد شد. خوب است افراد از این موضوع اطلاع داشته باشند که کجی بینی نیز با انحراف بینی متفاوت می باشد. البته در مواردی که انحراف بسیار شدید باشد ، ممکن است منجر به کجی ظاهری بینی نیز شود که تنها در اینصورت با انجام جراحی انحراف بینی ، تیغه بینی صاف خواهد شد. در غیر اینصورت عمل سپتوپلاستی در تهران ، تغییری در ظاهر بینی ایجاد نمی کند. بسیاری از افراد به ویژه مردان تمایلی به تغییر فرم ظاهری بینی خود ندارند در اینصورت می توانند تنها با انجام این عمل ، مشکلات تنفسی خود را برطرف نمایند.

جراحی زیبایی بینی با انحراف شدید و تخریب قبلی سپتوم توسط دکتر رومیانی در تهران

 
 

آیا عمل انحراف بینی بخیه دارد ؟

بله در حین این عمل بین دو سوراخ بینی بخیه هایی زده می شود. ممکن است پزشک در حین این پروسه از بخیه های جذبی استفاده نماید در اینصورت نیازی به کشیدن بخیه نیست. در صورتی که از بخیه های غیر جذبی استفاده شده باشد ، لازم است در زمانی که پزشک مشخص کرده به مطب او مراجعه نمایید تا بخیه ها کشیده شود. معمولا 5 الی 6 روز بعد از عمل لازم است بخیه های شما برداشته شود.

جراحی انحراف بینی با لیزر

خوب است این نکته را بدانید که لیزر توانایی ایجاد تغییر در استخوان بینی و ساختار غضروف ها را ندارد به همین دلیل انجام عمل انحراف بینی با لیزر امکان پذیر نمی باشد و تمامی مطالبی که در این رابطه وجود دارد تبلیغات بوده و از نظر علمی صحت ندارد.

آیا درمان انحراف بینی بدون جراحی امکان پذیر است ؟

انحراف بینی درجه های مختلفی دارد. در صورتی که میزان انحراف شدید نباشد و مشکلی را در تنفس فرد ایجاد نکند نیازی به انجام عمل جراحی نیست. در غیر اینصورت تنها راه درمان این مشکل انجام عمل جراحی انحراف بینی می باشد. مشکلات مربوط به کجی ظاهری بینی را شاید بتوان با راهکارهایی مانند تزریق فیلر به صورت موقت بهبود بخشید ، اما فیلرها توانایی اصلاح انحراف داخلی بینی را ندارند.

مراقبت های بعد از جراحی انحراف بینی

بعد از جراحی ، در طول دوره ریکاوری ، بمنظور برخورداری از یک دوره بهبود موفقیت آمیز ، دستورالعمل هایی به بیمار توصیه می شود که نقش بسیار مهمی در سرعت گرفتن این دوره خواهد داشت. برخی از این دستورالعمل ها شامل موارد زیر می باشد:

  • روز اول ، به طور کامل استراحت کنید.
  • تا 24 ساعت بعد از عمل حمام نکنید.
  • تا شش هفته از شنا کردن خودداری کنید.
  • بینی تان را لمس نکنید و حتی اگر احساس می کنید گرفتگی بینی برایتان آزار دهنده است ، به مدت یک هفته از فین کردن خودداری کنید.
  • در موقع عطسه کردن ، دهان را به طور کامل باز کنید.
  • برای اینکه مطمئن شوید بعد از جراحی انحراف بینی عفونت در محل جراحی ، نتیجه درمان را تهدید نخواهد کرد ، حتماً روزی سه بار داخل بینی را با محلول سالین آبکشی کنید.
  • برای کاهش درد و ورم ، می توانید در طول 72 ساعت اول بعد از عمل ، بر روی نواحی اطراف محل جراحی ، کمپرس یخ قرار دهید.
  •  تا 48 ساعت بعد از عمل ، به هیچ وجه سر را خم نکنید و در زمان خوابیدن ، با قرار دادن چند بالش در زیر سر ، در حالت لمیده قرار بگیرید.
    برای تضمین یک دوره ریکاوری استاندارد ، حتماً دستورالعمل های پزشک را با دقت دنبال کنید.

روش های خانگی درمان انحراف بینی

انحراف بینی معمولاً به عنوان یک مشکلی مطرح می شود که درمان آن تنها با جراحی امکان پذیر است و در بسیاری از موارد، برای درمان آن به جراحی نیاز است.
روش‌های خانگی ، در مواردی که این انحراف ناشی از مشکلات موقت و عارضه‌هایی باشد که بخش نرم بینی را تحت تاثیر قرار داده باشد می تواند موثر واقع شود ، اما در مواردی که مشکل از ساختارهای عمیق‌تر بینی، ، یا استخوان‌ها منشا گرفته باشد، نمی‌توان با روش‌های خانگی به بهبودی دائمی دست پیدا کرد.
روش‌های خانگی شامل ماساژ ، می باشد و در مواردی که انحراف در بینی به دلیل التهاب مخاطی یا آلرژی باشد ، مداخلات دارویی می‌تواند مفید واقع شود.
اما لازم است دقت داشته باشید که هرگونه تداخل خودسرانه یا استفاده از روش‌های خانگی برای درمان انحراف بینی ممکن است مشکلات جدی‌تری را ایجاد کند. بهتر است با یک پزشک متخصص یا جراح بینی مشورت کنید تا ارزیابی دقیقی از مشکل شما داشته و بهترین راهکارهای درمانی را پیشنهاد دهند.

آیا جراحی انحراف بینی باعث زیبایی بینی نیز می شود؟

بله ، جراحی انحراف بینی می‌تواند علاوه بر بهبود مشکلات تنفسی و اصلاح انحراف ، به زیبایی بینی نیز کمک کند. در بسیاری از موارد ، افراد به به دلیل دو دلیل اصلی برای جراحی شدن مراجعه می‌کنند: بهبود تنفس و بهبود ظاهر زیبایی بینی.
در درمان با جراحی ، پزشک می‌تواند تغییراتی در ساختار استخوانی و غضروفی بینی ایجاد کند تا شکل مطلوب تر و هماهنگ با سایر اجزای صورت در آن ایجاد کند. برخی از تغییرات زیبایی که در جراحی انحراف بینی امکان‌پذیر است، عبارتند از:

تغییر شکل نوک بینی: تغییر در اندازه، شکل، یا زاویه نوک بینی به منظور حصول هماهنگی با سایر اجزای صورت.
تغییر در لایه نرم پوست: بهترین دکتر عمل بینی در تهران دکتر رومیانی می‌ تواند تغییراتی در پوست و بافت نرم بینی ایجاد کند تا نتایج زیبایی بهتری حاصل شود.
ایجاد هماهنگی با سایر اجزای صورت: جراح می‌تواند بهبودهایی در بینی انجام دهد تا بهترین هماهنگی با چهره فرد را ایجاد کند.

دکتر مریم رومیانی -drroomiani.com

دکتر مریم رومیانی

دکتر مریم رومیانی متخصص گوش ، حلق و بینی و جراحی سر و گردن از دانشگاه علوم پزشکی ایران است. ایشان دارای فلوشیپ جراحی بینی و سینوس در تهران بوده و در جراحی‌ های پیچیده سر و گردن تجربه و تخصص فراوانی دارد.

1 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با دکتر