بهترین سن برای عمل بینی

انسان ها به صورت غریزی زیبایی را دوست دارند. تعریف زیبایی برای هر شخص متفاوت می باشد. برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند با انجام جراحی بینی تغییراتی در چهره خود به وجود آورند یکی از اصلی ترین سوال ها بهترین سن برای عمل بینی است. آیا سن می تواند برای انجام این جراحی یک عامل محدود کننده باشد ؟ رشد بینی تا چه سنی ادامه دارد ؟ اگر می خواهید به صورت دقیق از تاثیر سن بر انجام عمل جراحی زیبایی بینی اطلاع پیدا کنید ، پیشنهاد می شود تا انتهای این مطلب از دکتر مریم رومیانی ، بهترین جراح بینی تهران ، همراه ما باشید ؛ چرا که قصد داریم به تمامی سوالاتی که در این زمینه در ذهن شما ایجاد شده است ، پاسخ دهیم.

 

بهترین سن برای عمل بینی - دکتر رومیانی

 

جراحی بینی در چه سنی توصیه می شود ؟

در واقع برای انجام جراحی زیبایی بینی یک بازه سنی خاصی در نظر گرفته می شود و نمی توان این جراحی را در هر سنی انجام داد. برای مثال نوجوانان لازم است تا زمانی که رشد طبیعی استخوانی صورت و بینی آن ها متوقف شود ، برای انجام این جراحی صبر داشته باشند ؛ زیرا در غیر اینصورت این احتمال وجود دارد که نتیجه عمل دچار تغییر شده و یا از انجام این جراحی پشیمان شوید. همچنین انجام عمل زیبایی بینی در سنین بالا توصیه نمی شود ؛ چرا که در سنین بالا پوست خاصیت ارتجاعی و کشسانی خود را از دست داده و خیلی دیر ترمیم می شود به همین دلیل رینوپلاستی در افراد مسن و یا میانسال با حساسیت زیادی انجام می شود و لازم است این افراد در سلامت کامل باشند و شرایط آن ها با انجام آزمایش هایی مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد. در ادامه به بررسی بهترین سن برای عمل بینی خواهیم پرداخت.

کمترین سن برای عمل بینی

از آنجایی که رشد استخوانی در دختران در سن 16 سالگی و در پسران در سن 18 سالگی کامل می شود. در صورتی که افراد تمایل به انجام عمل زیبایی بینی در تهران ، داشته باشند ، در این سن می توانند اقدام کنند. البته لازم است سلامت روانی نوجوان قبل از انجام این جراحی حتما بررسی شود ؛ زیرا با انجام این جراحی چهره تا حدود زیادی تغییر می کند و فرد باید توانایی پذیرش این تغییرات را داشته باشد و همچنین هدف او از انجام عمل زیبایی منطقی باشد. نوجوانان باید این نکته را در نظر داشته باشند که با انجام عمل زیبایی ، شخصیت آن ها تغییر نکرده و در نتیجه نباید این تصور را داشته باشند که با انجام یک جراحی کل زندگی آن ها دچار تغییر می شود. هرچند که انجام این جراحی در هر سنی موجب می شود تا اعتماد به نفس افراد بهبود پیدا کند اما نباید انتظاراتی فراتر از واقعیت داشت.

عمل بینی در سنین بالا

بیشترین سنی که برای انجام جراحی زیبایی بینی در نظر گرفته می شود 60 سالگی است. زیرا بعد از این سن خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند و به همین دلیل جراح نمی تواند تغییرات زیادی را در فرم و یا نوک بینی ایجاد کند. از طرفی با افزایش سن ، افتادگی های پوست بیشتر می شود و در نتیجه بینی زودتر دچار افتادگی خواهد شد ؛ بنابراین نباید نتیجه جراحی بینی در سنین 16 تا 25 سالگی را با نتیجه عمل بینی در سن 45 تا 60 سالگی یکسان دانست. همچنین از آنجایی که عمل رینوپلاستی لازم است تحت بیهوشی انجام شود ، ممکن است برای افراد بالای 60 سال که به بیماری ها خاصی دچار هستند ، خطرناک باشد و فرآیند بهبودی آن ها با سرعت بسیار کمی سپری شود ؛ بنابراین اگر در سنین بالا قصد دارید این جراحی را انجام دهید ، لازم است با جراح بینی خوب در تهران ، مشورت کرده تا شرایط شما بررسی شده و در صورتی که کاندید مناسبی بودید ، جراحی بینی انجام دهید.

مزایا و معایب جراحی بینی در سنین پایین

در صورتی که فرزندتان برای انجام عمل بینی در سنین پایین اصرار می کند ، لازم است مزایا و معایب این جراحی در سنین پایین را به صورت کاملا منطقی و آرام برای او توضیح دهید تا با آگاهی خود را برای انجام این عمل آماده کند. در ادامه چند نکته مهم در این رابطه بیان شده است :

  • به صورت کلی میزان عوارض جراحی بینی در سنین پایین نسبت به سنین بالا کمتر می باشد. اما در هر صورت ممکن است عوارض احتمالی مانند آسیب تیغه بینی ، ایجاد سوراخ و غیره مشاهده شود.
  • نکته مهمی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که سلیقه افراد در سنین نوجوانی با سنین بزرگسالی متفاوت می باشد به همین دلیل هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده از فرم بینی که جراحی کرده اید راضی باشید ؛ چرا که بیشتر تصمیماتی که در سنین نوجوانی گرفته می شود از روی هیجانات و احساسات بوده و بعد از مدتی تغییر می کند.
  • ممکن است بعد از پایان بلوغ چهره تغییرات زیادی داشته باشد. همانطور که می دانید به دلیل تغییرات هورمونی و جسمانی که در بلوغ اتفاق می افتد ، بینی از حالت طبیعی خود بزرگتر است بعد از پایان بلوغ ، پف بینی از بین رفته و ممکن است کاملا متناسب با صورت شما باشد و دیگر نیازی به انجام عمل زیبایی بینی نداشته باشید ؛ بنابراین توصیه می شود حتما تا پایان بلوغ صبر کرده و اگر برای انجام این جراحی اطمینان داشتید با انتخاب یک جراح بینی خوب خود را برای عمل زیبایی بینی آماده کنید.

چرا بهترین سن برای انجام جراحی بینی بالای 18 سال است ؟

در واقع در 18 سالگی رشد صورت و بینی به تکامل می رسد ، از طرفی پوست کیفیت بسیار خوبی دارد. در این سن جمجه و استخوان بندی صورت به خوبی شکل گرفته و دیگر نیازی به نگرانی درباره تغییر و تحولات بینی بعد از عمل نیست. در صورتی که انجام این جراحی تا قبل از 18 سالگی با ریسک افتادگی و دفرمه شدن بینی همراه است. به همین دلیل 18 تا 25 سالگی را می توان بهترین سن برای جراحی بینی در نظر گرفت.

آیا در صورت انحراف شدید می توان این جراحی را در سنین پایین انجام داد ؟

اگر انحراف بینی شدید باشد مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد می کند که از جمله این مشکلات می توان به اختلال در تنفس ، سردردهای مکرر ، آپنه خواب و غیره اشاره نمود. در چنین شرایطی می توانید با مشورت پزشک این جراحی را در سنین پایین انجام دهید.

تاثیر سن بر نتیجه عمل بینی

خوب است این نکته را بدانید که سلول های بدن انسان تا پایان عمر در حال رشد و تغییر می باشد. تا زمانی که پروسه رشد ادامه داشته باشد ، رشد اعضای صورت و بدن از جمله بینی نیز فعال است. فرآیند رشد تا 18 سالگی با سرعت بیشتری انجام می شود به همین دلیل یکی از مواردی که در انجام عمل زیبایی بینی به آن توجه می شود تکمیل روند رشد و اتمام پروسه بلوغ است. زیرا عدم توجه به این موضوع بر نتیجه جراحی به مرور زمان تاثیر خواهد گذاشت و آن را دستخوش تغییرات منفی می کند و به همین جهت فرد بعد از گذشت چند سال نیاز به انجام جراحی بینی ترمیمی در تهران ، پیدا می کند. از همین رو بهترین سن برای عمل بینی را 18 سال در نظر می گیرند. البته لازم به ذکر است که پروسه رشد در دختران زودتر از پسران به تکامل می رسد. به همین جهت برای اینکه بدانید کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستید یا خیر لازم است به بهترین جراح بینی در تهران ، مراجعه کرده تا بعد از انجام معاینه و بررسی های لازم ، از این موضوع اطلاع پیدا کنید. ناگفته نماند که لازمه انجام عمل زیبایی بینی تنها بلوغ جسمی نیست و برای اینکه کاندید مناسبی برای این عمل در نظر گرفته شوید ، لازم است از نظر روحی نیز به بلوغ رسیده باشید به نحوی که آنچه قرار است در نتیجه این عمل رخ دهد را به خوبی درک کرده و از انجام عمل رینوپلاستی انتظارات معقولانه داشته باشید.

 

 

بهترین سن برای عمل بینی گوشتی

افرادی که بینی های گوشتی دارند ، برای انجام عمل زیبایی بینی با چالش های مختلفی ممکن است رو به رو شوند که علت این موضوع ویژگی های این نوع از بینی ها می باشد. یکی از سوالات متداول افراد این است که بهترین سن برای عمل بینی گوشتی چه زمانی است ؟ در واقع برای انجام این جراحی نیز بعد از 18 سالگی می توانید اقدام کنید. اما لازم است به خوبی با مشخصات بینی گوشتی آشنایی داشته باشید و بدانید که برای ایجاد تغییرات در پروسه جراحی این فرم از بینی ها محدودیت هایی وجود دارد و اگر با این شرایط موافق بودید ، برای انجام جراحی اقدام نمایید.

چرا سن برای عمل بینی فاکتور مهمی است ؟

یکی از فاکتورهای مهمی که برای انجام جراحی بینی در تهران ، باید به آن توجه داشته باشید سن و زمان مناسب برای عمل رینوپلاستی می باشد. در واقع بهترین سن برای عمل بینی را بعد از تکمیل بلوغ جسمانی و رشد استخوانی صورت در نظر می گیرند. همچنین بهتر است زمانی برای این جراحی اقدام نمایید که پوست از شادابی و سلامتی خوبی برخوردار باشد. از این رو می توان بین 20 تا 30 را زمان مناسبی برای انجام جراحی زیبایی بینی در نظر گرفت ؛ چرا که در این بازه سنی بلوغ جسمی کامل شده ، فرد از احساسات و هیجانات دوره نوجوانی فاصله گرفته ، پوست خاصیت کشسانی و ارتجاعی خوبی دارد. البته باید این نکته را در نظر داشت که شرایط بدنی همه افراد یکسان نیست ؛ بنابراین بهتر است اگر تصمیم جدی برای انجام رینوپلاستی دارید ، حتما با یک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خوب مشورت نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] مناسب برای جراحی بینی باید در درجه اول بهترین سن برای عمل بینی را دارا باشند؛ یعنی در صورتی که خانم هستند بالای 16 سال […]

تماس با دکتر