جراحی ترمیمی بینی + تکنیک جدید ریویژن رینوپلاستی

بیشتر ما با جراحی زیبایی بینی آشنایی داریم و از محبوبیت این عمل در ایران به خوبی آگاه هستیم. اما در رابطه با جراحی ترمیمی بینی چطور ؟ آیا در مورد این نوع جراحی نیز اطلاعات کاملی دارید ؟ در صورتی که قبلا عمل بینی انجام داده اید اما بعد از جراحی دچار مشکلاتی شده اید و یا از فرم بینی خود رضایت ندارید و تمایل دارید مجدد بینی خود را جراحی نمایید ، خواندن این مقاله از دکتر مریم رومیانی ، بهترین جراح بینی ترمیمی تهران به شما توصیه می شود ؛ زیرا قصد داریم به صورت کامل به بررسی عمل بینی ثانویه بپردازیم.

 

 

جراحی ترمیمی بینی چیست ؟

عمل ترمیمی بینی که با نام علمی Revision Rhinoplasty شناخته می شود را به دو دسته زیر تقسیم بندی می کنند :

  • دسته اول افرادی هستند که در اثر سانحه و یا یک حادثه ، قسمت از بافت بینی و یا تمام بینی آن ها دچار آسیب شده است و این افراد برای بازسازی و ترمیم بینی نیاز به انجام جراحی دارند.
  • دسته دوم افرادی هستند که قبلا تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته اند اما به هر دلیلی از عملکرد و فرم بینی خود رضایت ندارند و احساس می کنند بینی آن ها نیاز به ترمیم دارد. این نوع جراحی ترمیمی شایع تر بوده و به اصلاح به آن عمل روتوش بینی و یا عمل ثانویه نیز گفته می شود.این جراحی نسبت به جراحی اولیه از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است و به دلیل تغییراتی که در بافت بینی در عمل ابتدایی اعمال شده است ، انجام جراحی بینی ترمیمی دشوار تر بوده و نیاز است دکتر از مهارت و توانایی بالایی برای انجام این عمل برخوردار باشد.

چرا جراحی ترمیمی بینی انجام می شود ؟

انتخاب یک جراح خوب بینی در تهران همچون دکتر مریم رومیانی برای جراحی بینی ترمیمی برای انجام جراحی اولیه بینی بسیار مهم بوده و در نتیجه عمل تاثیر بسزایی دارد. ممکن است گاهی به دلیل عدم مهارت کافی و یا عدم تجربه و گاه به دلیل عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی توسط بیمار ، مشکلاتی ایجاد شود که بیمار را مجبور به انجام جراحی ترمیمی بینی نماید. در ادامه به مهم ترین مشکلاتی که ممکن است در اثر عمل نامناسب به وجود آید ، اشاره شده است :

مسدود شدن راه تنفسی : در صورتی که پزشک تخصص و یا تجربه کافی نداشته باشد ، ممکن است در طول پروسه عمل زیبایی بینی به ساختمان بینی و تنفس بیمار آسیب وارد کند و این موضوع مشکلاتی مانند تنفس سخت از راه بینی ، خس خس کردن بینی هنگام نفس کشیدن و یا از دست دادن حس بویایی و یا صدا دار نفس کشیدن را در بیمار ایجاد می کند.

افراط در تغییرات و یا ظاهر غیر طبیعی : مهم ترین هدف از انجام عمل زیبایی بینی ، برطرف کردن نواقص و مشکلات ظاهری بینی می باشد. اما ممکن است برخی پزشکان به دلیل عدم آگاهی از علم زیبایی شناسی ، بینی فرد را به نحوی غیر طبیعی و مصنوعی جراحی کنند. این فرم از بینی ها متناسب با چهره هر فرد نبوده و بیشتر افراد بعد از گذشت چند سال از چهره خود خسته می شوند. به همین دلیل افراط در تغییرات و یا غیر طبیعی بودن بینی از دیگر علت هایی است که سبب می شود افراد برای انجام جراحی ترمیمی بینی در تهران اقدام نمایند.

افتادگی نوک بینی : در برخی شرایط در صورتی که غضروف های نوک بینی به خوبی تقویت نشوند ، ممکن است بینی بعد از مدتی دچار افتادگی شود و ظاهری نامناسب را در چهره فرد ایجاد نماید. به همین دلیل ممکن است جراحی ثانویه بینی با هدف برطرف کردن این مشکل انجام شود.

باقی ماندن برجستگی پل بینی : معمولا بینی های استخوانی دارای برآمدگی و یا برجستگی روی استخوان بینی خود هستند که به اصطلاح قوز بینی نامیده می شود. بعد از انجام جراحی اولیه ممکن است این قوز برطرف نشود که ظاهری نا زیبا به بینی می دهد. بنابراین لازم است با انجام جراحی ترمیمی بینی در تهران این مشکل را برطرف نمود.

عدم تقارن سوراخ های بینی : یکی از مشکلات شایع نامتقارن بودن سوراخ های بینی بعد از عمل است. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که یکسان کردن کامل سوراخ های بینی امکان پذیر نیست اما لازم است دکتر عمل بینی ترمیمی تهران ، با مهارت و دقت خود تا حد امکان سوراخ های بینی را یکسان و مشابه یکدیگر جراحی کند. در صورتی که عدم تقارن سوراخ های بینی زیاد است ، می توانید با انجام عمل ترمیمی بینی آن را بهبود دهید.

بزرگ باقی ماندن بینی یا نوک بینی بعد از جراحی رینوپلاستی : هدف بیشتر افراد از انجام جراحی بینی ، کوچک کردن بینی می باشد. گاه ممکن است به دلیل عدم مهارت جراح ، بینی به اندازه کافی کوچک نشود که این مسئله موجب نارضایتی بیمار بعد از جراحی شده و با انجام عمل رینوپلاستی ثانویه می توان این مشکل را برطرف نمود.

باریک شدن بیش از حد تیغه بینی : این مشکل بیشتر در بینی های استخوانی اتفاق می افتد و اغلب موجب می شود تا بینی به شکل نامتعارف دیده شود و مشکلاتی را از نظر تنفسی و زیبایی برای بیمار ایجاد می کند. با جراحی ترمیمی بینی و تقویت غضروف ها تا حد زیادی می توان این مشکل را برطرف نمود.

بروز اسکار خارجی یا داخلی : یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است در اثر عمل راینوپلاستی نامناسب به وجود آید ، بروز افتادگی و یا برآمدگی هایی روی بینی است که به دلیل اسکار های خارجی یا داخلی ایجاد می شود و ظاهر نامناسبی به بینی می دهد.

انحراف تیغه بینی : در حالی که با انجام جراحی بینی می توان انحراف بینی و مشکلات مربوط به آن را برطرف نمود. گاهی ممکن است به دلیل عدم مهارت پزشک ، بینی بعد از جراحی دچار انحراف شود. در برخی شرایط نیز به دلیل آسیب دیدن بینی بعد از عمل این مشکل ایجاد می شود که تنها راه برطرف کردن این مشکل و اصلاح تیغه سپتوم بینی ، انجام مجدد عمل بینی می باشد.

فاصله زیاد سوراخ های بینی : در صورتی که پزشک تسلط کافی نداشته باشد و با علم زیبایی شناسی آشنا نباشد ، به دلیل عدم رعایت تناسب ، فاصله ای زیادی بین سوراخ های بینی ایجاد می کند که این موضوع ظاهری نازیبا به بینی می دهد.

حالت گیره ای بینی : یکی دیگر از دلایل مهم افراد برای انجام عمل ترمیمی بینی ، فرورفتگی های غضروف های کنار بینی می باشد که مشکلاتی را در تنفس ایجاد می کند.

جراحی ترمیمی بینی با نتیجه عالی تحت نظر دکتر مریم رومیانی بهترین جراح بینی تهران

 

چگونه برای جراحی ترمیمی بینی آماده شویم ؟

به جهت انجام عمل ترمیم بینی باید در وهله اول در انتخاب دکتر خوب عمل بینی در تهران دقت کنید ؛ به ویژه اگر دلیل شما برای انجام جراحی ثانویه بینی ، خطای جراح بوده باشد.

پس از این مرحله ، باید از سوی پزشک معالج تحت معاینه قرار بگیرد که طی ان ایشان به مشکلات موجود و علت پیدایش آن ها پی می برد. سپس میزان و نوع تغییراتی که می شود بر روی بینی پیاده کرد ، از سوی جراح به بیمار گفته خواهد شد.

همچون فرایند رینوپلاستی اولیه ، جراح سابقه پزشکی فرد را بررسی می کند. طی این جلسه پزشک در خصوص نکاتی که در زیر اشاره شده اند ، تاکید بسیاری دارد :

  1. بیمار باید تمام اقدامات لازم قبل و بعد از جراحی بینی را بی انجام برساند. زیرا گاهی اوقات افراد به خاطر اینکه به درستی از بینی عمل شده خود مراقبت نکرده اند ، شاهد اثرات منفی بر روی نتیجه عمل اولیه بینی خواهند بود.
  2. داوطلب جراحی ترمیمی بینی باید انتظارات واقع بینانه و معقولی داشته باشد. زیرا همانطور که گفته شد محدودیت ها در این عمل بیشتر بوده و نمی توان هر گونه تغییری را روی آن ها ایجاد کرد. بیمار باید نسبت به این مسئله آگاهی داشته باشد.

انواع روش های جراحی ترمیمی بینی با دکتر رومیانی

هدف از انجام مجدد عمل راینوپلاستی ، اصلاح و بهبود مشکلات ظاهری و عملکرد تنفسی بینی می باشد. بهترین متخصص گوش و حلق و بینی تهران در ونک ، در طول این پروسه تلاش می کند تا با انجام پیوند غضروف از نواحی دیگر مانند پشت گوش و یا دنده بیمار ، به تقویت و ترمیم بینی بپردازد.

عمل ترمیمی بینی می تواند به دو روش باز و یا بسته انجام شود. اما به دلیل پیچیدگی هایی که این عمل دارد و همچنین پیوند غضروف بیشتر جراحان ترجیح می دهند جراحی ترمیمی بینی را با روش باز انجام دهند. زیرا این جراحی دید وسیع تری را به پزشک می دهد و به دلیل دسترسی آسان به ساختمان بینی امکان ایجاد تغییرات بیشتری را امکان پذیر می کند.

در صورت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه جراحی بینی باز ، خواندن این مقاله توصیه می شود.

چه نوع بیهوشی برای انجام عمل ترمیمی بینی استفاده می شود؟

جراحی بینی ترمیمی یک عملیات تهاجمی است و در نتیجه باید تحت بیهوشی عمومی انجام شود. بیهوشی عمومی به جراح این امکان را می دهد تا بتواند تمرکز بیشتری بر روی جراحی داشته باشد.

عمل رینوپلاستی ترمیمی چند ساعت زمان می برد ؟

جراحی ترمیمی بینی تحت بیهوشی عمومی انجام شده و اغلب مدت زمان انجام آن از عمل بینی اولیه طولانی تر می باشد.

البته این موضوع تا حد زیادی به مشکلات بینی بستگی دارد اما به صورت میانگین به دلیل پیچیدگی هایی که در جراحی ثانویه بینی وجود دارد ، این عمل ممکن است بین 3 الی 4 ساعت زمان ببرد این در حالی است که جراحی بینی اولیه اغلب بین یک ساعت و نیم الی 2 ساعت طول می کشد.

نحوه انجام جراحی بینی ترمیمی در قالب فیلم انیمیشن

 

آیا جراح زیبایی بینی در نتیجه عمل ترمیمی بینی تاثیر دارد؟

همانطور که اشاره شد ، جراحی ترمیمی بینی ، بسیار پیچیده و دشوار می باشد به ویژه اگر این جراحی را قبلا نزد یک پزشک دیگر انجام داده باشید. چراکه هر پزشک تکنیک و شیوه خاصی برای عمل جراحی دارد و به همین علت ترمیم بینی مشکل خواهد شد.

از طرف دیگر بافت های بینی یکبار دستکاری شده اند و به همین دلیل تغییر مجدد این بافت ها حساس تر بوده و لازم است با دقت بیشتری انجام شود. حساسیت عمل ترمیمی تا حدی است که توصیه می شود بیمار پیش از هرچیز تمرکز خود را بر روی انتخاب بهترین جراح ترمیمی بینی تهران دکتر رومیانی بگذارد.

در صورتی که این جراحی توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام نشود و نتیجه موفقیت آمیزی حاصل نشود ، علاوه بر از دست رفتن زمان و هزینه ، سلامتی شما نیز لازم است برای بار سوم به خطر بیفتد.

چگونه بهترین جراح بینی ترمیمی را پیدا کنم ؟

  • در شبکه های اجتماعی و اینترنت درباره پزشکانی که عمل ترمیمی بینی انجام می دهند ، جستجو و تحقیق نمایید و نمونه کارهای آن ها را مشاهده کنید.
  • با بیماران سابق پزشک که در اینترنت فعالیت دارند ، مشورت کنید و نظرات آن ها را با دقت بررسی نمایید.
  • لیستی از بهترین دکترهای جراحی ترمیمی بینی تهیه کنید.
  • به صورت حضوری به مطب پزشک مراجعه نمایید و با سایر بیماران گفت و گو کنید.
  • در جلسه مشاوره با پزشک صحبت نمایید و تمام سوالات خود را مطرح کنید.
  • در نهایت با ارزیابی موارد فوق تصمیم نهایی خود را بگیرید و برای انجام عمل ثانویه بینی نزد بهترین جراحی که انتخاب کرده اید ، اقدام نمایید.

 ویژگی های بهترین جراح رینوپلاستی ترمیمی در تهران

  • دانش و تخصص بالا در زمینه جراحی زیبایی
  • آشنا به تکنیک های روز عمل زیبایی بینی و ترمیم بینی
  • ظرافت و دقت بالا در عمل
  • تجربه و مهارت بسیار در زمینه جراحی ترمیمی بینی
  • تسلط در انجام جراحی های پیچیده
  • اخلاق حرفه ای و پاسخگویی صحیح به متقاضیان
  • دادن مشاوره صادقانه و دقیق به بیمار
  • داشتن نمونه کارهای موفق بسیار در زمینه عمل های ترمیمی
  • آشنا به اضطراب و مشکلات بیمارانی که برای بار دوم تحت عمل زیبایی بینی قرار می گیرند.

برای ترمیم عمل بینی باید به پزشک خودمان مراجعه کنیم یا به پزشک دیگر ؟

در صورتی که به تسلط ، مهارت و علم دکتر جراحی ترمیمی بینی خود در تهران اطمینان دارید و می دانید مشکلاتی که ایجاد شده است به دلیل عدم صحیح مراقبت های بعد از عمل بینی اتفاق افتاده است ، بهتر است این جراحی را نزد پزشک خود انجام دهید.

اما در شرایطی که مشکلات ایجاد شده در بینی به دلیل عدم مهارت و تخصص پزشک ایجاد شده باشد ، لازم است برای انجام عمل ترمیمی بینی به پزشکی با مهارت بالا و تجربه بسیار در این زمینه مراجعه نمایید.

نقش پوست بینی در عمل ثانویه

زمانی که برای اولین بار تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرید ، به ساختمان بینی هیچ آسیبی وارد نشده است به همین دلیل انجام جراحی به راحتی و نگرانی انجام می شود. اما ایجاد برش هایی که در طول جراحی ایجاد می شود ، زخم هایی را ایجاد کرده و منجر به ایجاد بافت های جدید خواهد شد. به همین علت در جراحی ثانویه بینی لازم است برش ها به نحوی ایجاد شود تا به بافت نرم بینی آسیبی وارد نشود و یا با ایجاد زخم های جدید ، بافت بینی آسیب جدی نبیند.

تفاوت عمل جراحی ترمیمی بینی و جراحی بینی اولیه در چیست ؟

با توجه به این که بینی یک بار تحت جراحی قرار گرفته و ساختار داخلی آن دستخوش تغییراتی شده اند ، ممکن است بخش هایی از بافت های طبیعی بینی برداشته شده باشند.

این تغییر ایجاد شده در آناتومی بینی ، پزشک خوب عمل بینی در تهران را در انجام پروسه عمل بینی ترمیمی محدود می کند. بنابراین جراح بینی ترمیمی باید از تخصص و تجربه بالایی برخوردار باشد تا بتواند با وجود محدودیت ها ، صحیح ترین اصلاحات را به انجام برساند و بینی را هم به لحاظ زیبایی و هم فانکشنال بهبود ببخشد.

یکی دیگر از تفاوت های موجود در عمل ترمیمی ، بالاتر بودن احتمال استفاده از پیوند بافت غضروفی است.

با توجه به نکته ای که پیش تر توضیح دادیم ، یعنی حذف شدن بعضی از قسمت های بافت های طبیعی ، احتمال پیاده سازی تکنیک گرافت افزایش پیدا می کند.

ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی

بیمارانی که به دنبال انجام جراحی ترمیمی بینی یا ریویژن هستند با یک چالش بزرگ یعنی یافتن بهترین دکتر ترمیم بینی در تهران روبرو می شوند. در طی این جستجو شاید با بنرهایی از قبیل جراحی بینی ترمیمی بدون بیهوشی یا عمل ترمیمی بینی سرپایی روبرو شوند.

در اینجا این سوال در ذهن این افراد شکل می گیرد که آیا عمل بینی ترمیمی بدون بیهوشی امکان پذیر است؟ این موضوعی است که ممکن بودن یا نبودن آن را تنها و تنها جراح بینی ترمیمی خوب در تهران دکتر مریم رومیانی پس از انجام بررسی های لازم بر روی بینی نیازمند به ترمیم، مشخص خواهد کرد.

هر چند در برخی موارد اجرای عمل ترمیمی دماغ بدون بیهوشی امکان پذیر است ولی با توجه به اینکه حفظ ایمنی و سلامت بیمار حرف اول را در یک فرایند درمان می زند، دکتر ترمیم بینی، اغلب اجرای فرایند تحت بیهوشی را ترجیح می دهد.

برای رفع ورم صورت بعد از عمل بینی ترمیمی چه باید کرد؟

جراحی ترمیمی بینی در تهران مثل هر فرایند جراحی دیگری می تواند باعث متورم شدن بافت های بینی و صورت شود که فروکش کردن آن به زمان نیاز دارد. 

دنبال کردن دستورالعمل های زیر به سرعت گرفتن فروکش کردن تورم کمک کرده و باعث می شود زودتر شاهد نتیجه زیبای خلق شده در بینی تان باشید:

  • سر خود را در موقعیت بالاتر از سایر بخش های بدن نگه دارید تا مواد اضافی و خونابه از بینی تان تخلیه شود.
  • در زمان استراحت، زیر سرتان چند بالش قرار دهید و در حالت لم داده بخوابید.
  • از خم شدن و انجام فعالیت های فیزیکی سنگین اجتناب کنید.
  • بر روی صورت کمپرس سرد قرار دهید تا جریان خون به بینی کاهش یافته و تورم و کبودی آن فروکش کند. این کار را در طول 48 ساعت اول بعد از جراحی، در فواصل زمانی 20 دقیقه ای انجام دهید.
  • پس از جراحی ترمیمی بینی آب فراوان بنوشید تا سموم از بدن شما تخلیه شود.
  • آرنیکا یک درمان خانگی گیاهی است که صدها سال است برای کاهش درد، کبودی و تورم در بافت های آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به شکل کرم نیز در بازار موجود می باشد. البته قبل از مصرف این محصول حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
  • از مصرف الکل، داروهای ضد التهاب، ایبوپروفن یا داروهایی که باعث افزایش خونریزی شود، خودداری کنید.
  • از فین کردن و گریه کردن بپرهیزید. در زمان عطسه کردن دهان را باز کنید.

عوارض جراحی ترمیمی بینی

عمل بینی ترمیمی مثل هر فرایند جراحی دیگری می تواند تغییرات غیر قابل پیش بینی را در بافت تحت درمان ایجاد کند.

انتخاب یک دکتر بینی ماهر و با تجربه و نیز داشتن درک و انتظارات منطقی از نتیجه درمان می تواند به خلق یک نتیجه موفقیت آمیز و بدون عارضه کمک کند. از عوارض جانبی احتمالی عمل بینی ترمیمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خونریزی از بینی: خونریزی گاهی ممکن است در اثر عطسه کردن یا بالا رفتن فشار خون بوجود آمده و درد، حالت تهوع و استفراغ را به همراه داشته باشد.
  2. عفونت: عفونت محل جراحی یک مورد بسیار نادر است و در صورت بروز، به وسیله آنتی بیوتیک ها به شکلی موفقیت آمیز قابل درمان می باشد. البته در صورتی که ایمپلنت یا سایر ساختارهای خارجی تعبیه شده در بینی دچار عفونت شود، حتماً باید درمان جدی دنبال شود.

آیا جراحی ترمیمی بینی گران تر از عمل بینی اولیه است؟

علت گران تر بودن عمل ریویژن در مقایسه با جراحی بینی اولیه مقدار کار مورد نیاز بیشتر در فرایند جراحی ثانویه می باشد. معمولاً شرایط آماده سازی بینی برای جراحی بینی ثانویه به دلیل نیاز به تشریح از مسیر بافت اسکار دشوار تر است.

بعلاوه معمولاً در عمل ریویژن لازم است بافت غضروفی از سایر بخش های بدن از قبیل سپتوم، گوش یا دنده برداشته شده و به گونه ای به چارچوب غضروفی بینی پیوند زده شود که یک شکل ظاهری خوشایند را در این اندام خلق نماید.

جراحی بینی اولیه اغلب بین دو الی سه ساعت طول می کشد ولی عمل بینی ترمیمی بر حسب درجه پیچیدگی بافتی که باید ترمیم شود، چهار تا شش ساعت طول می کشد.

چگونه می توان نتیجه جراحی بینی ترمیمی را ساپورت کرد؟

1 . دو هفته قبل و بعد از جراحی ترمیمی بینی مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E و مکمل های گیاهی را متوقف کنید. این کار برای بالا بردن سطح ایمنی توصیه می شود.

2 . دو هفته قبل و بعد از جراحی استعمال سیگار را ترک کنید. مصرف نیکوتین از جریان خون مورد نیاز به بافت های در حال بهبود جلوگیری می کند.

3 . در طول شب از دستگاه های مرطوب کننده برای کمک به سهولت تنفس و جلوگیری از خشک شدن بینی و گلو استفاده کنید. احساس خشکی در گلو و بینی در طول دوره ریکاوری کاملاً طبیعی بوده و به مرور رفع می شود.

4 . بعد از جراحی ترمیمی بینی در تهران استراحت کنید و به بدن تان فرصت بدهید تا بهبود پیدا کند. از جا بلند شوید و در فواصل کوتاه در منزل قدم بزنید. باید محدودیت های مربوط به انجام فعالیت های فیزیکی سنگین را با دقت رعایت کنید.

چه مدت بعد از عمل بینی اولیه می توان تحت رینوپلاستی ثانویه قرار گرفت؟

برای تضمین این مطلب که بینی شما بعد از عمل اولیه زمان کافی برای بهبود را داشته ، لازم است حداقل به مدت 6 تا 9 ماه منتظر بمانید.

هر چند تحمل نتایج نامطلوب بر جای مانده از عمل بینی اولیه برای این مدت شش تا نه ماهه اندکی دشوار است ولی از طرفی سپری شدن دوره ریکاوری کامل نیز الزامی است.

از طرف دیگر در طول این بازه زمانی چندماهه با پیشرفت روند بهبود، ممکن است شکل و عملکرد بینی به حد قابل قبول برای بیمار برسد و در نتیجه لزومی به انجام جراحی ترمیمی بینی نخواهد بود.

ترمیم سندروم بینی خالی با ریویژن رینوپلاستی

سندروم بینی خالی زمانی رخ می دهد که بخش عمده ای از کاور غشای مخاطی بینی در طول جراحی بینی اولیه برداشته شد باشد و در نتیجه خشکی، پوسته پوسته شدن و عدم عملکرد نرمال پوشش داخلی حفره بینی اتفاق خواهد افتاد.

هرچند سوراخ های بینی باز به نظر می رسند و هیچ مانعی در مسیر جریان هوا وجود ندارد ولی بیمارانی که دچار این مشکل شده اند به دلیل تخریب پوشش غشای داخلی، احساس می کنند که هیچ هوایی در بینی آنها در حال جریان نمی باشد.

این مشکل ماحصل برداشته شدن بیش از حد توربینت های میانی و پایینی بینی می باشد. درمان سمپتوماتیک با استفاده از اسپری های سالین بینی و درمان های موضعی با استفاده از دارو یکی از راهکارهای موقتی و جراحی ترمیمی بینی راهکار دائمی رفع این مشکل است.

پیوند غضروف در عمل بینی ترمیمی در تهران

بسیاری از بیماران از شنیدن این خبر که در جراحی بینی ترمیمی آنها پیوند غضروف مورد نیاز است نگران و مضطرب می شوند. برخی از آنها نیز نگران این مطلب هستند که غضروف بعد از پیوند در بینی، دیده شود و نتیجه زیبایی بینی شان را خراب کند.

برخی دیگر نیز تصور می کنند که این فرایند جراحی بسیار تهاجمی بوده و همین امر باعث بروز اضطراب در آنها می شود. البته احتمالاً بیشتر داوطلبین جراحی بینی اولیه یا جراحی ترمیمی بینی می دانند که پیوند غضروف، بخشی از فرایند عمل برای تقویت چارچوب بینی، بهبود عملکرد آن و نیز بازیابی کانتور مورد نظر در این اندام کانونی در صورت است.

غضروف ها اغلب از ناحیه ای به نام سپتوم در بینی گرفته می شوند ولی در صورتی که مقدار غضروف موجود در این ناحیه از بینی برای نیاز جراحی کفایت نکند، بهترین جراح رینوپلاستی تهران دکتر رومیانی آن را از نواحی دیگر از قبیل گوش یا دنده تهیه می کند.

با توجه به حساسیت بالای اجرای این فرایند جراحی، نکته ای که دکتر مریم رومیانی در اینجا لازم می داند تا یه شما عزیزان مجدداً یادآور شود، دقت در انتخاب متخصص جراحی است که قرار است کار ترمیم و پیوند غضروف روی بینی شما را انجام دهد.

استفاده از غضروف عمدتاً به مشکلاتی بستگی دارد که قرار است در طول جراحی ترمیمی بینی رفع شوند. پیوند غضروف در عمل بینی ترمیمی به دلیل ضعیف شدن چارچوب بینی در عمل اولیه، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

این تکنیک به پزشک این امکان را می دهد تا به شکلی موفقیت آمیز چارچوب بینی را برای خلق نتیجه ای که رویای آن را در سر داشتید، تقویت کند. برخی از علل اصلی استفاده از گرافت غضروفی در طول رینوپلاستی ثانویه به شرح زیر می باشد :

پشتیبانی از نوک بینی : گرافت ها اغلب برای پشتیبانی از ساختار بینی خصوصاً در بیمارانی که دارای غضروف ضعیف و افتاده در نوک بینی هستند استفاده می شود. با این روش پیوند، ساختار نوک بینی تقویت شده و شکل ظاهری متوازن تری در آن خلق می گردد.

بهبود مجاری جریان هوا : گرافت ها در زمان صاف یا پهن کردن مجاری جریان هوا بمنظور جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی ناشی از تخریب مجرای بینی مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی اوقات، غضروفی که باید دیواره های جانبی بینی را پشتیبانی کند، در موقعیت مناسبی قرار نگرفته و باید تغییر موقعیت داده شود.

بازیابی ارتفاع دورسال بینی : استفاده از گرافت ها برای تقویت یکپارچگی ساختاری بینی بعد از برداشتن قوز دورسال، مورد نیاز است. این امر به بازیابی عملکرد صحیح در بینی و دستیابی به نتیجه زیبایی ایده ال کمک می کند.

تکنیک های جراحی بینی ترمیمی در تهران با دکتر رومیانی

عمل بینی ترمیمی میکرو
جراحی ترمیمی بینی میکرو روندی است که در آن با استفاده از روش بسته ، کانتورینگ در پل بینی ایجاد می شود و مشکلات جزئی موجود در بینی که بر جای مانده از جراحی قبلی است یا به هر دلیل دیگری در بینی ایجاد شده و برای اصلاح آن ، باز کردن بینی با تکنیک باز مورد نیاز نیست ، مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روند ، از تکنیک سوهان کشی برای تراش دادن ناهمواری های موجود روی پل بینی استفاده می شود. سوهان های دستی استاندارد یا سوهان های دارای موتور کوچک برای تحقق این هدف مورد استفاده قرار می گیرند و به واسطه استفاده از این ابزار و مانور دستان هنرمند جراح بینی خوب دکتر مریم رومیانی در تهران، تغییرات بهتر و کنترل شده ای در شکل ظاهری بینی در ناحیه پل بینی فراهم می گردد.

در برخی موارد نیز در ناحیه ستونچه و نوک بینی ، مشکلات جزئی وجود دارد که می توان به صورت سرپایی آنها را درمان نمود. با توجه به اینکه این تکنیک های میکرو ، فرایندهای درمانی جزئی در بینی هستند در نتیجه دوره ریکاوری انها نیز کوتاه می باشد و بیمار می تواند بعد از دریافت درمان ، پس از سپری کردن یک دوره کوتاه مراقبت و بهبود ، فعالیته های نرمال را مجدداً از سر بگیرد.

عمل بینی ترمیمی پیزو
جراحی ترمیمی بینی اولتراسونیک یا پیزوالکتریک که با نام اختصاری PEI شناخته می شود ، روشی است که بدون دستکاری کردن بافت های نرم ، پوست یا مخاط بینی ، بر روی استخوان ها و غضروف های سفت کار می کند و اصلاحات لازم در این دو ناحیه را اعمال می نماید.

خطوط شکستگی که درطول این فرایند ایجاد می شوند ، دقیق تر هستند و میزان آسیب دیدگی بافت های اطراف ناحیه تحت درمان نیز ، کمتر است و در نتیجه بیمار در طول جراحی و بعد از آن ، خونریزی، کبودی، تورم و درد کمتری را تجربه می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با دکتر